Šílenství v Penny. Lidé stáli fronty i utíkali z práce. Plyšáci nebyli

Akce vypukla 21. ledna a od té doby až do 30. března byla za 200 korunový nákup v Penny jedna herní známka. Zákazník tedy musel v tomto řetězci utratit 6000 korun, aby nalepil na herní kartu požadovaných 30 známek. Pak měl možnost získat za dvacetikorunový doplatek jednoho plyšáka. Série má celkem šest postaviček, děti toužící po kompletu tak přiměly rodiče, prarodiče a známé nakupovat téměř výhradně v Penny – celkem za 36 000. Jenže – plyšáci došli.
Ačkoliv se jich během akce vydaly proti nákupním kartám statisíce, mnoha dětem ještě některý plyšák do série schází. Řetězec tedy vyhlásil, že zbylí plyšáci se budou vydávat 11. dubna v prodejnách. Vypukl skutečný blázinec.
„A to jdete v půl jedenácté?,“ kroutila hlavou prodavačka v Penny marketu v Milevsku nad dotazem maminky, které si 11. dubna chtěla za vyplněné karty vyzvednout dvě chybějící hračky. „Tady stáli lidé ve frontě už před otevřením v sedm. A kolem osmé jsme měli zprávy, že plyšáci jsou rozebraní i v Táboře a v Písku,“ konstatovala žena za pultem. A poradila mladé ženě, že další várka má dorazit ve čtvrtek 14. dubna.
Ve čtvrtek se tedy tato zákaznice stala pro jistotu součástí fronty už před sedmou. Dorazila před milevský Penny market na nabité parkoviště. „Lidé se tam bavili, že si museli odskočit z práce. Někteří si dokonce vzali dovolenou. A taky kolem mě stálo hodně penzistů, hlavně pánů, které vyslaly manželky. Na obrázku měli jasně zakroužkované, kterou figurku mají za úkol přinést. Bylo mi jich až líto, protože stejně jako my ostatní většinou neuspěli. Nám doma chybí Mr. Krabs a Sépiják a ti ve čtvrteční dodávce nebyli. Zoufalé prodavačky nás nabádaly, ať si vezmeme aspoň žlutého Spongeboba, těch bylo dost. Jenže toho už všichni měli,“ popsala situaci.
Obrázek byl prakticky všude stejný – nadávající zákazníci a vyřízené prodavačky, které neměly žádné další informace. Odkazovaly jen na telefonickou nebo internetovou infolinku. Tam se lidé dozvěděli, že za doručenou kartu jim budou požadované figurky zaslány později poštou.
„Je to úplně stejná situace jako před časem v Bille. Na Česneka do série jsme taky čekali dva měsíce, než nám přišel poštou,“ popsala mladá maminka. „Nechápu, že těch plyšáků nemají nikdy dost. Protože zasílat hračku dobírkou se firmě dost prodraží. Taková zásilka stojí na poštovném kolem stokoruny,“ dodala. Vypadá to, že Češi dostávají zahraniční řetězce svou hravostí do kolen.
Taky jste v očekávání?
Diskuse k článku