Rychlostní komunikace R4 nepovede čtyřproudem na Strakonice - Jižní Čechy Teď!
Rychlostní komunikace R4 nepovede čtyřproudem na Strakonice - Jižní Čechy Teď!
Rychlostní komunikace R4 nepovede čtyřproudem na Strakonice - Jižní Čechy Teď!
7. 10. 2015 21:15

Rychlostní komunikace R4 nepovede čtyřproudem na Strakonice

Zobrazit galerii (2)
Rychlostní komunikace R4 nepovede čtyřproudem na Strakonice
STRAKONICE - Na zasedání krajského zastupitelstva před prázdninami zazněly dotazy zastupitelů ze Strakonicka, jaké jsou plány s dostavbou rychlostní komunikace R4. Před lety se trasa z Prahy na Písek a dál na Strakonice a hraniční přechod ve Strážném přetahovala o prioritu s trasou dálnice D3 směřující na Tábor, České Budějovice a hranici s Rakouskem. Podle postupu prací je evidentní, že dálnice dostala přednost. Zastupitelé chtěli slyšet, jak bude pokračovat výstavba komunikace R4 a zda se bude realizovat čtyřproudá silnice na Strakonice a Strážný.

Rychlostní komunikace R4 nepovede čtyřproudem na Strakonice - Jižní Čechy Teď!

Z odpovědi Niny Ledvinové z Ředitelství silnic a dálnic je patrné, že nikoliv.

„Čtyřproudá komunikace R4 končí na křižovatce Nová Hospoda u Třebkova. Žádná čtyřproudá komunikace se nebude provádět až na Strážný. Není tam ekonomická návratnost,“ zklame nejspíš obyvatele Strakonicka mluvčí ŘSD. Zejména ty, kteří se musejí potkávat s kamiony brázdícími úzké a klikaté silnice od Strakonic na Volyni, Čkyni, Vimperk a Strážný.

Předseda Sdružení pro výstavbu D3 a R4 senátor Pavel Eybert doplnil, že pokračování komunikace R4 se má realizovat takzvaným projektem PPP – tedy se zapojením soukromého kapitálu. O tom se uvažovalo před lety už pro dálnici D3, na tu se však nakonec podařilo získat evropské peníze. „Komunikace R4 není v systému Evropou podporovaných projektů, tam se dá z evropských peněz čerpat jen na dva obchvaty u Dubence a Mirotic,“ uvedl senátor Eybert.

„Ministerstvo dopravy chce PPP projekt pro pokračování R4 vyzkoušet, Slováci to už dokázali. Projekt jsem viděl a je velice pečlivě nachystaný a připravuje se do vlády,“ dodal Eybert.

To potvrzuje i mluvčí ŘSD Ledvinová: „Projekt PPP na R4 je ve stadiu přípravy podkladů pro rozhodnutí vlády, zpracovává jej ministerstvo dopravy. Pokud bude schválen, bude se jednat pravděpodobně o úsek od křižovatky Skalka (kde současně končí R4 od Prahy) až na mimoúrovňovou křižovatku Krašovice před Pískem.“

Pokud ve vládě projde zapojení soukromého kapitálu, jehož majitel se pak podílí na výtěžcích z dálnice nebo rychlostní komunikace, musí souhlasit i parlament. Tam senátor Eybert neočekává problémy.  

 

Diskuse k článku

Pro přidávání a zobrazení komentářů je nutné se přihlásit / registrovat.