Jižní Čechy TEĎ - nejrychlejší zprávy z regionů
 

Rodiče z Milevska zřejmě čeká tahanice o peníze za zrušený zájezd školáků

MILEVSKO - Od 28. dubna do 3. května mělo kolem šedesáti žáků 1. základní školy v Milevsku absolvovat autobusový zájezd do Anglie s cestovní kanceláři K tour Vladislava Klika z Třemošné u Plzně. Již loni v listopadu rodiče uhradili zálohy ve výši 3500 korun a nyní mají do 28. března poslat cestovní kanceláři doplatek do celkové ceny 7690 korun. Vzhledem k současné situaci se rodiče pokoušeli zjišťovat, jak mají postupovat.

 

Majitel cestovní kanceláře Vladislav Klik se pro JcTEĎ vyjádřil, že z jeho strany prozatím není ke zrušení zájezdu důvod (v tom případě by byl povinen vrátit účastníkům veškeré uhrazené částky), protože se situace může změnit. "Fakticky vzato je pořád ještě platný termín 28. dubna, protože nouzový stav je v republice vyhlášený do 12. dubna. Pokud se ale nouzový stav prodlouží, ještě pořád se může zájezd uskutečnit například v září nebo na jaře příštího roku," tvrdí majitel cestovní kanceláře.

Ve všeobecných podmínkách cestovní kanceláře není nijak časově omezeno, kolikrát a do jaké doby může cestovní kancelář zájezd odsouvat. Ve škole ovšem mají jasno. Na zájezd jsou přihlášeni žáci druhého stupně včetně letošních deváťáků a ti se už po prázdninách školního zájezdu účastnit nebudou. Určitá nejistota mezi rodiči panovala nad tím, zda jde skutečně a fakticky o školní zájezd, neboť škola sice oslovila žáky, shromáždila přihlášky a ty hromadně odeslala cestovní kanceláři, ovšem smluvní vztah touto přihláškou existuje přímo mezi rodiči a cestovní kanceláří.

Někteří rodiče začali od přihlášky odstupovat a těm začaly od cestovní kanceláře přicházet složenky na úhradu doplatku 380 korun - neboť podle cestovní kanceláře tím ruší smlouvu mezi 60. - 31. dnem před konáním zájezdu a tím jsou povinni uhradit 50 procentní stornopoplatek. Nejenže by tedy měli doplatit zmíněnou částku, ale propadla by jim i na podzim uhrazená záloha. Jiní rodiče se proto přikláněli k tomu zájezd doplatit, aby z jejich strany byly smluvní podmínky dodrženy, a později při neuskutečnění zájezdu žádat peníze zpět. Vladislav Klik dal ovšem najevo, že bude nabízet náhradní termíny.

"Jestli se ptáte na vracení peněz, tak já se ptám, kdo zaplatí vzniklé náklady? Za autobusovou dopravu, trajekt a ubytování jsem dávno zaplatil a pojišťovna mi nic neuhradí," argumentuje Vladislav Klik. Ubytování mělo sice probíhat v rodinách, ale majitel cestovní kanceláře podle svých slov za to platí koordinátorovi. Sdělil také, že rodičům dlouho neodpovídal na maily z toho důvodu, že k vyřízení má nyní takových zpráv víc než dva tisíce. "Někteří rodiče z Milevska mi volali a byli neuvěřitelně sprostí," tvrdil.

Podstatné samozřejmě je, jak se k celému problému postaví škola. Zda se přihlásí k roli zprostředkovatele zájezdu, na kterého se navíc od 13. března vztahuje v souvislosti se současnou bezpečnostní situací zákaz pořádání akcí, mezi kterými ministerstvo školství vyjmenovává lyžařské zájezdy, školy v přírodě, výměnné pobyty a další. Škola se k této roli přihlásila a dnešního dne, tedy 26. března, doporučeným dopisem i elektronicky požádala cestovní kancelář K tour o zrušení zájezdu a navrácení veškerých uhrazených peněz rodičům. Za dané situace, kdy škola zájezd sama zrušila, postrádají doplatky rodičů v termínu do 28. března logiku. Ředitel školy Martin Hrych si je ale vědom, že situace tak jednoduchá být nemusí a cestovní kancelář může na smlouvě s rodiči trvat.

"Nelze vyloučit, že ve vztahu k rodičům se bude muset k věci nějak postavit naše škola a s cestovní kanceláří se pak můžeme ocitnout i v soudním sporu. Pro nás je evidentní, že jestliže byli na zájezd přihlášeni i žáci devátých tříd, jakýkoliv náhradní termín v příštím školním roce postrádá pro tuto naši akci smysl," konstatoval ředitel Martin Hrych.

Diskuse k článku - 21 příspěvků
 

Další zprávy z regionu

 
 

Diskuse ke článku

Zbývá znaků: 1200
 
« Novější příspěvky 1 2 3  | Starší příspěvky »
  • deváták 

    Reagovat

     

    Týká se to i školy v Opařanech, kde to též zařizoval ředitel, a pak dal od toho ruce pryč, ať si to vyřeší a stornují rodiče. Sprostárna největší, jak od ředitele, tak od jakési ,,póvl ,, rádoby cestovky, která si řekla o 30procent storna z ceny zájezdu. U kterékoliv jiné slušné cestovky je storno max 1500,- a jsou dohledatelné obchodní podmínky. Jednoduše se teď Klikovi hodí prašule na dobu ,,nejistou,, a odnesou to rodiče, které do toho uvrtala škola s neschopným ředitelem, který není schopen vzít na sebe zodpovědnost.

    Vloženo 1.4.2020 17:02:39

  • Vlček 

    Reagovat

     

    Snažím se získat z K tour úplné informace o pojištění zájezdu - to mi slíbil p.Klik poslat mailem, bohužel mi ještě nic neposlal. Pouze vím, že je to pojištěno u Uniqua, ale nevím číslo smlouvy pojištění, tak tam asi zkusím zavolat.

    Vloženo 31.3.2020 20:13:31

  • Rodič 

    Reagovat

     

    Stejně tak musí být vráceny zákazníkovi všechny platby, pokud v místě určení cesty nebo pobytu či jejich okolí nastaly nevyhnutelné a mimořádné okolnosti, které mají mimořádný dopad na zájezd nebo dopravu, a zákazník proto odstoupí od smlouvy (§ 2535 občanského zákoníku).

    Vloženo 29.3.2020 11:21:17

  • Rodič 

    Reagovat

     

    Dobrý den,v článku píšete,že pan ředitel 1.zš psal 26.3. email a doporučený dopis CK K Tour, ale na
    stránkách školy je jeho poslední informace 25.3. jiná?Tak jak to vlastně je?

    Vloženo 27.3.2020 17:06:22

  • Vlček 

    Reagovat

     

    Aktuálně řešíme stejný problém s žáky ZŠ Prokopa Holého v Lounech (u nás se to týká prý asi 12 žáků). Já jako rodič se to snažím řešit s cestovkou domluvou, ale zatím bez odezvy. Telefony neberou a na mail zatím nikdo neodpověděl. Mně se jedná především o princip a o chování cestovky ke vzniklé situaci.

    Vloženo 27.3.2020 11:30:08

    • Rodič 

      Reagovat

       

      Na zdejší škole jde o 60 žáků to jsou slušné peníze p. Klukovi do kapsu.

      Vloženo 27.3.2020 11:41:48

    • Rodič 

      Reagovat

       

      Dobrý den,a to je ta samá cestovka K Tour? Děkuju za odpověď

      Vloženo 27.3.2020 16:56:27

      • Vlček 

        Reagovat

         

        Ano, jedná se o stejnou cestovku K tour z Tremosne

        Vloženo 31.3.2020 20:10:22

    • Vlček 

      Reagovat

       

      Nakonec se mi povedlo 27.3. spojit s p.Klikem, na návrh domluvy mi odpověděl, že už je vše zaplacené předem. Na mail mi odpoví, až se na mě dostane řada, mají prý teď na vyřízení tisíce mailů. Zkouším zjistit podmínky storna u Uniqua pojišťovny, u které je zájezd pojištěn, ale ještě nevím číslo pojištění.

      Vloženo 31.3.2020 20:19:02

« Novější příspěvky 1 2 3  | Starší příspěvky »
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace