Obchvat Slapy-Tesco je snad konečně na obzoru

Zahájení stavby obchvatu sliboval bývalý hejtman Jiří Zimola před víc než deseti lety. Věc se dala do pohybu až nyní. Potvrdila to Alena Frdlíková z oddělení přípravy projektů odboru veřejných zakázek a investic Jihočeského kraje. „V současné době se dopracovává projekt pro stavební povolení a začíná jednání s vlastníky pozemků. Přepokládáme, že stavět se začne nejdříve v roce 2024 a délka výstavby se předpokládá 24 měsíců. Ale záleží i na termínu získání stavebního povolení a výkupech pozemků, “ uvedla.
Před patnácti lety se odhadovala cena obchvatu a mostu na 350 milionů korun. Jenže ceny pozemků, materiálu i prací rostou. Podle předpokladů investora, jímž je Jihočeský kraj, se nyní odhad nákladů pohybuje kolem 711 milionů korun. Pro Jihočeský kraj je podle vyjádření vedení tato stavba prioritou. Finanční prostředky však v současné době alokovány nejsou, protože termín realizace je nejdříve v roce 2024. Plány na dostavbu dalšího bloku Temelína jsou zatím u ledu a s nimi i dříve přislíbená finanční participace společnosti ČEZ na výstavbě jižního obchvatu Tábora. Investoři a stavbaři nového bloku totiž tudy plánovali kromě jižní trasy od Českých Budějovic přivážet materiál.
Pro Táboráky, pěší, cyklisty i návštěvníky města je důležitý také most na tomto obchvatu, spojující oba břehy Lužnice pod sídlištěm Nad Lužnicí. Bude jen silniční?
„Hlavní most přes řeku Lužnici je plánován nejen pro dopravu. Jeho náklady jsou v dnešních cenách odhadovány na 148 milionů korun. Délka mostu bude 284 metrů a délka přemostění 272 metrů. Na mostě bude vlevo zřízen revizní chodník šířky 0,75 metru, na pravé pak bude veřejný chodník široký 2,50 metru pro pěší a cyklisty,“ přiblížila projekt Alena Frdlíková. Obchvat od Slap po táborské Tesco bude měřit 3650 metrů.
Diskuse k článku