Nové informační cedule na nádraží v Českých Budějovicích matou cestující. Správa železnic slibuje nápravu


„Správa železnic zvyšuje informovanost cestujících čekajících na odjezd svého spoje nebo při přestupu. Zlepšením v této oblasti je instalace nového typu infotabulí, které na nástupištích zobrazují také řazení jednotlivých vozů v soupravě a cestujícím tak pomáhají lépe najít své zarezervované místo. Na konci letošního července začal na nástupištích v Českých Budějovicích ověřovací provoz prvních z nich. Pro správné fungování celého zařízení je potřebná úzká spolupráce s dopravci. Správa železnic proto vytvořila speciální aplikaci, prostřednictvím které se informace o řazení vlaku zadávají a následně se zobrazují na monitorech. Stejný systém se bude následně instalovat na pardubickém hlavním nádraží,“ uvedla v tiskové zprávě mluvčí Správy železnic Eberl Friebová.
Právě nové informační tabule na nástupištích ale způsobují zmatek v hlavách mnoha cestujících. Na tabuli je sice vidět, kolik vagonů má daná souprava, ale zmizely z nich informace o zastávkách a stanicích, kterými vlak projíždí. „Na tabuli svítí jen cílová stanice, cestující, kteří míří na náš vlak z jiných spojů, tak neví, zda přestupují správně a zmateně běhají po nástupišti. Nejvíce problémů mají zahraniční turisté mířící do Českého Krumlova,“ říká průvodčí dopravce GW Train Regio Přemysl Kabourek.
Jeho slova potvrzují i samotní cestující. „Místní lidé nejspíš znají, přes jaké zastávky vlak jede, pokud ale přijedete z větší dálky, tyhle informace vůbec netušíte. Svůj vlak do Horní Plané jsem našla až na třetí pokus,“ říká Jana Slabá z Českého Brodu. Podobné potíže měl i Tomáš Prachař ze Zlína, který cestoval do Českého Krumlova z Nové Paky. „Než jsem zjistil, který vlak mě do Krumlova doveze, bylo už po jeho odjezdu a musel jsem jet až dalším spojem za dvě hodiny. Nové řešení odjezdových tabulí mi proto připadá krokem zpět,“ podotýká Tomáš Prachař.
Ten také zmiňuje další novinku, kterou je instalace informačních tabulí s odjezdy vlaků v podchodech na nástupiště. „Není to špatná věc, až si na to lidé zvyknou asi to přestupy trochu urychlí, ale mnohem lepší byly informační tabule, které byly přímo u schodiště vedoucího z podchodu na nástupiště. Člověk přesně věděl, kam má jít a na jaké koleji jeho vlak stojí,“ dodává Tomáš Prachař.
Podle Pavla Tesaře ze Správy železnic se informace o průjezdních místech vlaků na informační tabule opět vrátí. „Nové informační tabule jsou v současné době ve zkušebním provozu. Po spuštění rutinního provozu budou zobrazovat také další informace, mimo jiné i zastávky, kterými daný vlak projíždí,“ podotýká Pavel Tesař.
Zároveň reaguje na informační tabule v podchodech. „V podchodech stanice České Budějovice jsou informační tabule umístěny podle nového konceptu jednotného systému informování cestujících,“ dodává Pavel Tesař ze Správy železnic s tím, že o návratu jednotlivých informačních tabulí u každého schodiště na nástupiště se neuvažuje.
Diskuse k článku