Milevská prodejna Srdíčko dostala ocenění Spokojený zákazník - Jižní Čechy Teď!
Milevská prodejna Srdíčko dostala ocenění Spokojený zákazník - Jižní Čechy Teď!
Milevská prodejna Srdíčko dostala ocenění Spokojený zákazník - Jižní Čechy Teď!
10. 1. 2018 8:26

Milevská prodejna Srdíčko dostala ocenění Spokojený zákazník

Milevská prodejna Srdíčko dostala ocenění Spokojený zákazník
Zobrazit galerii (3)
Milevská prodejna Srdíčko dostala ocenění Spokojený zákazník
ČESKÉ BUDĚJOVICE / MILEVSKO - Na sklonku minulého roku se na Krajském úřadu v Českých Budějovicích udělovaly certifikáty Sdružení českých spotřebitelů. Celkem sedmnáct jihočeských podnikatelů se nyní může po dva roky prezentovat oceněním Spokojený zákazník. V hodnocení se posuzuje kvalita poskytovaných služeb a také dodržování předpisů. Letos byli nominováni dokonce hned tři podnikatelé z milevského regionu - firmu K-Max servis Zdeňka Kolaříka a šicí dílnu pracovních oděvů Milady Schweigerové jsme už v prosinci přiblížili. Dnes je tu příběh Evy Suchanové, která v říjnu 2002 otevřela obchůdek s dárky Srdíčko a ačkoliv původně nechtěla prodávat květiny, ty se nakonec staly její největší doménou. Pro aranžované kytice - i z rukou její sestry Ludmily Peckové, si do Srdíčka dnes jezdí i přespolní zákazníci z Tábora a dalších míst. Prodejna Srdíčko má jméno a zvuk, ale procházka růžovým sadem to nebyla. Hlavně prvních deset let. Velkým štěstím byla soudržnost celé rodiny.

Milevská prodejna Srdíčko dostala ocenění Spokojený zákazník - Jižní Čechy Teď!

 

Květiny prosadil manžel

Eva Suchanová se vyučila prodavačkou pro Jednotu. Už na učňovské škole ve Volyni ji ale začal nejvíc bavit předmět aranžování. „Vždycky jsem byla kreativní, tak jsem začala dělat koláže, vyráběla jsem z moduritu, a když se narodili naši dva kluci, tak jsem na ně šila,“ říká majitelka Srdíčka. V Praze pak absolvovala aranžérský kurz. „V našem domě v ulici 5. května jsme připravovali přízemní prostory pro obchod firmy Elmax, který provozovali můj švagr Roman Pecka s Martinem Záhorou, ale z toho sešlo. Já jsem po mateřské znovu pracovala jako prodavačka, a tak jsem se jednoho dne rozhodla, že zkusím otevřít vlastní obchůdek s dekoracemi, dárkovými předměty a zbožím, které v Milevsku nebylo,“ vypráví Eva Suchanová a pokračuje: „Od začátku mi pomáhali moje sestra Liduška Pecková, která byla tehdy na mateřské dovolené, a manžel. Vozili jsme cihly ze Stavebnin, natírali jsme. Já jsem chtěla obchůdek s dekoracemi, ale manžel si přál, aby se tu prodávaly i květiny. Já jsem pro to nadšená nebyla, v Milevsku byly v té době čtyři prodejny květin, neměla jsem žádnou zkušenost s vázáním kytic. Tak jsme si to s Liduškou zkoušely a brzy jsem přišla na to, že i na kyticích se dá projevit kreativita a nemusí to být jen kytka převázaná mašlí.“

„Obchod byl takový rychlý nápad. V GE Money bance mi dali úvěr na nákup zboží a tenkrát k tomu přidávali i mobilní telefon. Ten se mi opravdu hodil, protože já jsem moc nevěděla, kde mám zboží vlastně shánět. Měla jsem ale kolem sebe několik dobrých duší. Přátelé, manželé Krtkovi z Prahy, mi tenkrát moc pomohli. Já jsem přijela do Prahy autobusem, pan docent Krtek mě odvezl na výstaviště do Letňan, kde vystavovalo 120 firem s různým zajímavým zbožím. Na jednom místě jsem je mohla obejít a vzít si vizitky od těch, jejichž zboží se mi líbilo. Na Liduščiny narozeniny 21. října 2002 jsme pak otevřeli,“ popisuje Eva Suchanová začátky. Lidé si zpočátku ze zvědavosti chodili obchůdek prohlédnout, před Vánocemi začali nakupovat dekorace, postupně se rozběhl i prodej květin. „V prvních deseti letech to nebylo jednoduché. Abychom mohli mít v obchodě bohatou nabídku zajímavých věcí, kolikrát nákup zboží dotoval ze své výplaty i manžel. Bylo to hodně odříkání, ale nechtěla jsem to vzdát. Pořád jsem vymýšlela, jak k nám přivést zákazníky, snažila jsem se dělat i svoje výrobky. Teď už obchod funguje výborně a jsme rádi za to, jak to je,“ dodává oceněná podnikatelka. Po mateřské dovolené k ní pak nastoupila i sestra, původně zdravotní sestra, a spolu v obchodě pracují dodnes.

Pomáhá celá rodina

„I naše rodiny jsou často pohromadě. Hned na začátku jsme si řekly pravidla. Že když se nám něco nebude líbit, tak si to na rovinu povíme. Díky tomu vycházíme v pohodě. A hodně mi dnes pomáhají i oba moji kluci,“ zmiňuje Eva Suchanová. Málokdo si možná umí oba milevské sportovce představit, jak odtrňují růže, drátkují gerbery, odlisťují chryzantémy. Jinak to ale v rodinné firmě nejde. „Honza je průmyslovák a pracuje dnes v ZVVZ. Míra vystudoval floristickou školu v Mělníku a jednou obchod převezme. Teď pracuje pro jednu z firem, od které odebíráme dárkové zboží. U nás vymýšlí reklamu, soutěže a díky tomu, že obor vystudoval, přichází i s praktickými nápady. Například zřídit chladící box na květiny, protože je chceme prodávat v nejvyšší kvalitě. Nakonec jsme dospěli k tomu, že květiny nás živí nejvíc,“ uznává Eva Suchanová, že manžel tenkrát na startu stál nejvíc nohama na zemi.

Kromě května a ledna totiž mají květiny sezonu neustále – v únoru je Valentýn, v březnu MDŽ, pak Velikonoce, Svátek matek, v červnu začne sezona svateb a ta trvá do října, když už se zas nakupuje na Dušičky a začne čas vánočních dekorací a nákupů. Před Vánocemi se prodávají svíčky, lampy, lucerny, hitem jsou andílci, ale v Srdíčku najdete i nábytek a zrcadla. I ta jdou před svátky na odbyt. „Před Vánocemi tvoříme vánoční aranžmá, preferujeme živé květiny a rozmlouváme lidem suché vazby. Suché květiny by v bytě neměly být, ubírají energii. Proto my pracujeme pouze se suchými plody, nikoliv s květinami,“ dostáváme se v povídání s Evou Suchanovou k její víře ve věci mezi nebem a zemí, v pozitivní energii. „Elán mi dodala třeba nová fasáda, kterou navrhl architekt Honza Hlavín. Udělal našemu obchodu opravdu krásný kabát,“ oceňuje Eva. Několikrát do roka také v Srdíčku hostuje kartářka Jana Skálová. A i to má svůj příběh.

Strážní andělé Evy Suchanové

„Janu Skálovou jsem poznala na návštěvě u Milady Schweigerové, která je můj velký vzor, je silná a ctižádostivá. Já jsem byla na začátku podnikání nejistá, takže jsem si tenkrát nechala od Jany Skálové vyložit karty na to, jestli obchod půjde. Šla jsem k ní s velkým strachem. Řekla mi, že budu mít těžký začátek, ale nakonec to bude dobré a že syn bude dělat ředitele – tak já doufám, že u nás v Srdíčku,“ směje se Eva Suchanová.

Když přišel z krajského úřadu dopis s pozváním na předávání certifikátů Spokojený zákazník, převzal ho manžel. „Přišel za námi do obchodu a mně a Lidušce se uklonil,“ říká paní Eva s dojetím – prý je dojatá každou chvíli. „Na krajském úřadu to byla krásná slavnost, která mě taky dojala. Strašně moc si toho ocenění vážíme, je to práce celé rodiny, Lidušky a mezi svoje strážné anděly kromě manžela, který nám dělá zázemí a připraví i štědrovečerní večeři, když já jsem i na Štědrý den v obchodě, počítám manžele Krtkovy, Miladu Schweigerovou a Janu Skálovou. Ti mě nasměrovali tam, kde jsem,“ uzavírá Eva Suchanová s novoročním přáním pro všechny zákazníky a lidi kolem sebe, aby byli zdraví. Protože když je člověk zdravý, všechny těžké okamžiky se dají překonat.

 

 

Libuše Kolářová
Libuše Kolářová

Diskuse k článku

Pro přidávání a zobrazení komentářů je nutné se přihlásit / registrovat.