LEIFHEIT slaví 25 let - Jižní Čechy Teď!
25. 9. 2020 10:49 Aktualizováno

LEIFHEIT slaví 25 let

LEIFHEIT slaví 25 let
LEIFHEIT slaví 25 let
LEIFHEIT slaví 25 let
LEIFHEIT slaví 25 let
LEIFHEIT slaví 25 let
LEIFHEIT slaví 25 let
LEIFHEIT slaví 25 let
LEIFHEIT slaví 25 let
Zobrazit galerii (10)
LEIFHEIT slaví 25 let
Již dlouhých 25 let se v povědomí obyvatel Blatné objevuje jméno společnosti LEIFHEIT, která postupně dala práci šesti stovkám lidí a patří tak dnes k největším zaměstnavatelům na Strakonicku. Značku LEIFHEIT však díky praktickým výrobkům, které usnadňují úklid průmyslových objektů i domácností, dnes znají nejen obyvatelé Blatenska. Stala se známou po celé České republice a díky distribuci na východní trhy právě z Blatné i v řadě dalších zemí.

LEIFHEIT slaví 25 let - Jižní Čechy Teď!

S Blatnou se značka LEIFHEIT pojí čtvrtstoletí, ale její tradice je podstatně delší. Sahá do roku 1959 – přesně řečeno k 11. září 1959 – kdy firmu tohoto názvu v německém Nassau založili manželé Ingeborg a Günter Leifheit. Od samého počátku vzniku značky soustředili zakladatelé pozornost nejen na koncept produktu, ale hlavně na vysokou míru užitku. Design, ergonomie a kvalita formující estetiku produktu byly vždy cílem a vedly k řešení, která dělají naše životy jednoduššími a pohodlnějšími.
Setkáváme se s nimi prakticky každý den. Mopy a vytírací sety na podlahu, žehlicí prkna, sušáky na prádlo pro venkovní i vnitřní využití, kuchyňský sortiment – a samozřejmě hit posledních let, vysavač na okna, který definitivně změnil neoblíbené mytí oken na rychlou a efektivní činnost. Všechny tyto výrobky jsou vyráběny v jihočeské Blatné.
Jak k tomu došlo?
Úspěšná německá firma LEIFHEIT měla počátkem devadesátých let zájem expandovat na východní trhy. Hledala v prostoru od Karlových Varů až po Třeboňsko pro vybudování svého závodu místo, odkud by to nebylo daleko do mateřské firmy v Německu a současně tam byla textilní tradice. Jedním z prvních výrobků totiž tehdy bylo šití vytíracích návleků na mopy. Blatná se ukázala jako ideální region. Textilní tradice strakonického Fezka a píseckého Jitexu byla nablízku a tím tu byly kvalifikované a šikovné švadlenky.
Český textilní průmysl bohužel začal mít v té době problémy, jelikož se rozpadly východní trhy a stát narozdíl kupříkladu od Polska nedal žádné mantinely expanzi asijského textilu do tuzemska. Zavíraly se tak i jihočeské textilky a otevření firmy LEIFHEIT v Blatné v roce 1995 se stalo příležitostí pro zaměstnance, kteří v textilkách přicházeli o práci.
Tehdejší starosta Blatné Josef Hospergr šel záměru naproti a městské správě se podařilo získat pro Blatnou investora, který na zelené louce vybudoval nový závod a nabídl práci pro ženy, což v řadě dalších regionů zůstává problémem. Společnost LEIFHEIT jich z dnešních 600 pracovníků zaměstnává dvě třetiny. Pracují nejen jako šičky, ale jak se postupně rozrůstal výrobní sortiment, nacházejí uplatnění i při kompletaci drobných plastových dílů. Zbývající část zaměstnanců představují muži, kteří pracují hlavně jako mechanici, seřizovači nebo skladníci.
Výrobní závod byl v Blatné otevřen již v roce 1995 a dnes je Česká republika sídlem největšího výrobního závodu celého koncernu LEIFHEIT s logistickým centrem pro východní Evropu.
Od roku 1995 se závod třikrát rozšiřoval na stávající výrobní a logistickou plochu 25 000 metrů čtverečních, umístěnou v deseti halách. V roce 2015 zde firma otevřela logistické centrum, které distribuuje na východní trhy výrobky všech osmi divizí společnosti, které sídlí v Německu, Francii, Polsku a v dalších zemích. V České republice je závod v Blatné jediný. Ročně projde jeho zaměstnancům rukama objem výrobků odpovídající 200 000 paletám, což představuje přes 3 000 nákladních automobilů.
Jubilejní rok 2020 a další plány
„Jubilejní rok 2020 jsme samozřejmě chtěli oslavit nejen s našimi úžasnými zaměstnanci, ale i se širokou veřejností v rámci Dne otevřených dveří přímo v areálu firmy. Bohužel doba spojená s nástupem koronaviru nám naše plány, tak jako mnohým dalším, neumožnila zrealizovat. I tak pevně věříme, že tuto akci pouze přesouváme, i když zatím na dobu neurčitou,“ říká ředitel blatenského závodu Petr Sotona.LEIFHEIT slaví 25 let - Jižní Čechy Teď!
„Do budoucna se chceme ještě více zaměřit na trhy střední Evropy, zejména Českou republiku, která se v posledních letech ukazuje jako lídr v meziročním nárůstu obratu, ale stejně tak na Polsko a Rusko. Úspěšná expanze na tyto trhy vedla k větší důvěře v naši značku na akciových trzích, kdy naše akcie trvale rostou, až na stávajících 31 Euro za akcii, což představuje téměř stoprocentní meziroční nárůst,“ pokračuje ředitel Sotona.
I nadále budeme pokračovat v masivní reklamní ofenzivě na evropských trzích, kterou jsme zahájili na začátku roku. Další televizní kampaně zaměří spotřebitele na vytírací sadu Clean Twist Ergo a náš nejúspěšnější výrobek, sušák na prádlo Pegasus, kterému společnost Haus & Garten Test udělila hodnocení „velmi dobrý,“ a kterých za dobu jejich výroby v Blatné putovalo k zákazníkům těžko uvěřitelných 14 milionů kusů.
Flexibilita výroby reaguje na potřeby zákazníků

Už historický přehled rozvoje areálu i výrobního sortimentu závodu LEIFHEIT v Blatné je dokladem toho, že firma velmi rychle reaguje na potřeby zákazníků a neustále pro ně vyvíjí další novinky. Ty se rodí na rýsovacích prknech v Německu a testují ve stovkách domácností, poté už se jako certifikovaný výrobek stávají součástí sortimentu. „To přirozeně klade nároky na zlepšování naší flexibility, díky níž dokážeme ještě efektivněji plnit individuální požadavky našich zákazníků. Jsme lépe než kdy jindy schopni převzít produkci výrobků, které jsme dosud nechávali vyrábět na Dálném východě a vyrábět je v našem závodu v Blatné, tedy přímo před branami našich klíčových trhů, čímž zkrátíme dodavatelské trasy při splnění všech nároků na naši vysokou kvalitu výrobků,“ vidí další příležitosti ředitel blatenského závodu Petr Sotona.
„Závod v Blatné patří k největším a nejdůležitějším segmentům koncernu Leifheit AG. Svědčí o tom i důvěra managementu koncernu v náš závod, která se odráží v objemu investic do naší infrastruktury v nadcházejících letech. Jen v letošním roce investujeme přes 130 milionů korun na další automatizace výrobních procesů a rozšíříme naši lisovnu plastů na celkový počet 50 vstřikovacích lisů pro výrobu kompletního portfolia našich výrobků. Pro rok 2021 by se tato investice měla ještě zdvojnásobit a v roce 2022 máme v našich strategických záměrech stavbu nové, větší logistické haly. Je to pro nás všechny obrovská výzva, abychom za plného provozu vše zvládli a dokázali využít všechny možnosti a veškerý potenciál, který nám tato mimořádná příležitost nabízí,“ připomíná ředitel.
Budoucnost závodu stejně jako jeho stabilita je enormně důležitá, protože pro zaměstnance znamená jistotu v mnoha ohledech. „Jsme hrdí na to, že jsme poslední tři roky získali v rámci hodnocení Czech TOP 100 skóringové ocenění AAA Czech stability award a zařadili se tak dlouhodobě mezi nejstabilnější zaměstnavatele v České republice. Chceme být pro naše spolupracovníky společností, která jim vedle jistoty práce a výdělku nabízí i další přidanou hodnotu formou široké palety kurzů a seminářů, jazykových kurzů, dnů zdraví, ale i společenských eventů a dalších nevšedních benefitů, přesahujících rámec běžné zaměstnanecké politiky,“ uzavírá Petr Sotona a na závěr přidává vzkaz nejen pro své spolupracovníky, ale i pro veřejnost: „Je nám upřímně líto, že nás dnešní hektická, koronavirem provázená doba připravila o možnost oslavit naše skvělé jubileum s našimi zaměstnanci, jejich rodinami a celou širokou veřejností a již teď se všichni těšíme na dobu, kdy si to vynahradíme a všichni si oslavu náležitě užijeme.“

Diskuse k článku

Pro přidávání a zobrazení komentářů je nutné se přihlásit / registrovat.