21. 6. 2017 11:22

Jihočeské divadlo zjišťovalo názory diváků. Nejvíc chtějí komedie, nejméně chtějí chodit do Metropolu

ČESKÉ BUDĚJOVICE - Jihočeské divadlo provedlo dotazníkové šetření, jehož cílem bylo získat od diváků zpětné vazby na činnost divadla a také diváky lépe poznat. Tento rozsáhlý průzkum, jehož se zúčastnilo téměř 1000 respondentů, potvrdil, že u většiny generací je nejoblíbenějším žánrem komedie. V případě starší generace (nad 60 let) byla úspěšnější jen opera, na kterou chodí vícekrát ročně přes 55 procent seniorů. U střední generace jsou pak po komediích nejoblíbenější současné hry. Na takovou hru jde dvakrát i častěji ročně polovina respondetů ve věku 46 - 60 let, respektive více než 40 procent v kategorii 36 – 45 let. Přes dvacet procent diváků nejmladší generace nemá žádnou zkušenost s klasickými dramaty, operou či baletem, ale mělo by zájem je vidět. Tím junioři naopak předčili ostatní generace.

„Překvapivá pro nás není oblíbenost komedií, ani zájem starších diváků, zejména předplatitelů, o klasiku, operu nebo balet. Stejně tak vnímáme zájem střední generace o současné hry. Nový je však pro nás divácký potenciál u nejmladší generace. Ta má ráda zejména naše Malé divadlo a experimentální formy, ale výzvou pro nás je přivést ji ve větším počtu na velké scény našeho mnohasouborového divadla,“ komentoval výsledky šetření ředitel Jihočeského divadla Lukáš Průdek.
Průzkum také zjišťoval spokojenost diváků s jednotlivými scénami, na kterých soubory Jihočeského divadla účinkují. Nepřekvapila velká spokojenost s Otáčivým hledištěm, jehož prostředí ohodnotilo s maximální spokojeností 62 procent respondentů, naopak nejméně těchto kladných odpovědí nasbíralo ze všech pěti scén prostředí DK Metropol (29 procent).
Šetření se vztahovalo i na obecnější trendy trávení volného času a komunikace s divákem. Divadlo jednoznačně zvítězilo mezi společenskými volnočasovými aktivitami. Nejčastěji v divadle tráví svůj čas 44 procent respondentů, s odstupem následuje kino (11 procent) a koncerty moderní hudby (9 procent).
Sociální média jsou častěji používána s poklesem věku respondenta. Nicméně pro všechny generace vychází stejné pořadí konkrétních využívaných sociálních médií, kdy pořadí prvních tří je vždy stejné: 1. Facebook, 2. Instagram, 3. Twitter.
Citované výsledky jsou z online dotazování, kterého se zúčastnilo 578 respondentů. Souběžně probíhalo korespondeční dotazování a šetření přímo na představeních, při kterých jsme získali 356 vyplněných formulářů s obdobným výsledkem jako v online průzkumu.

Diskuse k článku

Pro přidávání a zobrazení komentářů je nutné se přihlásit / registrovat.