Finanční úřad pro Jihočeský kraj reaguje na aktuální situaci

Na základě rozhodnutí vlády o zákazu volného pohybu osob přechází pracoviště územních pracovišť Finančního úřadu pro Jihočeský kraj do omezeného režimu. Od 11. hodiny dnešního dne se v jižních Čechách DOČASNĚ uzavírají pracoviště v tzv. optimalizovaném režimu 2+2. V Jihočeském kraji se jedná o územní pracoviště v Blatné, Dačicích, Kaplici, Vodňanech a Trhových Svinech. Ostatní pracoviště budou v pondělí a středu zpřístupněna veřejnosti od 8 do 11 hodin.
Po dobu zákazu volného pohybu osob je omezen provoz pokladen pro platby v hotovosti. Veřejnosti bude pro platbu v hotovosti zpřístupněna pouze pokladna na Územním pracovišti v Českých Budějovicích, a to také pouze v pondělí a středu od 8 do 11 hodin. Všechny klienty finanční správa žádá, aby dodržovali pravidla zodpovědného chování, zejména dostatečné rozestupy v délce minimálně dva metry.
Na každém územním pracovišti bude v pracovní době zpřístupněn označený box pro bezdotyková podání ( finanční správa prosí, aby podání byla vhazována v obálkách, případně sepnuta sponou, aby nedošlo k oddělení případných příloh). Tento box bude využíván nejenom pro daňová přiznání, ale jakákoliv podání finanční správě. Ta apeluje na daňovou veřejnost, aby v podáních důsledně byly vždy uvedeny kontaktní údaje pro vzdálenou komunikaci (zejména mobilní telefon, telefon, email), pro případnou komunikaci ve věci těchto podání.
Źádosti dle zákona o evidenci tržeb o tzv. bločky lze vhazovat do bezdotykových boxů. Žádosti budou vyhodnoceny a žadatelé budou informováni prostředky vzdálené komunikace o připravených dokumentech a bločcích k převzetí. Předání těchto dokumentů se předpokládá v druhé polovině dubna 2020 (přičemž řešená povinnost nabývá účinnosti od 1. května 2020).
Doporučuje se ke komunikaci se správcem daně využívat dálkové formy komunikace (např. www.daneelektronicky.cz, datové schránky, e-mail).
Diskuse k článku