E.ON Distribuce se mění na EG.D. Mohou toho zneužít energošmejdi

Společnost E.ON Distribuce se totiž změnila na EG.D. Změnila jméno, logo i vzhled, ale dál zůstává členem skupiny E.ON v České republice. Přejmenování byl nutný krok k tomu, aby se zákazník na energetickém trhu lépe orientoval a rozlišil, kdo je distributor a kdo dodavatel energií.
„Nový vzhled rozhodně nezmění naše poslání ani hodnoty. Také v následujících letech budeme v podnikání pokračovat tak, abychom i pod novou značkou zákazníkům, občanům i firmám zajistili dostatečné a spolehlivé dodávky elektřiny a plynu. EG.D zůstává součástí skupiny E.ON a všechny uzavřené smlouvy platí automaticky dál. Zákazníci se nemusejí o nic starat,“ vysvětluje Zdeněk Bauer, předseda představenstva E.GD.
„Kvůli přejmenování distribuční společnosti zákazníci rozhodně nemusí uzavírat nové smlouvy na dodávky elektřiny nebo plynu a mohou zůstat u stávajícího dodavatele, aniž by cokoli dělali. Naopak bych chtěla veřejnost upozornit, že změnu názvu distributora mohou využít nepoctiví obchodníci, kteří budou naše zákazníky přesvědčovat, že E.ON v České republice končí a zákazníci si musí vybrat jiného dodavatele energií – což samozřejmě není pravda,“ upozorňuje Martina Slavíková, vedoucí komunikace skupiny E.ON.
A jaký je vůbec rozdíl mezi distributorem a obchodníkem s energiemi?
Distributorem energie je společnost, která vlastní rozvodné sítě. Těmi se elektřina dostává z výrobních zdrojů až k zákazníkům. V Česku fungují tři regionální distributoři elektřiny. Vedle ČEZ Distribuce a PRE Distribuce je to nově EG.D (předtím E.ON Distribuce). Distributoři vlastní elektroměry, mají na starosti údržbu a rozvoj sítí a informují své zákazníky o odstávkách a opravách. Vedle hlášení poruch a výpadků se na ně lidé obracejí i v případě, kdy potřebují zřídit nové připojení, snížit nebo zvýšit příkon jističe nebo potřebují vyjádření či souhlas ke stavbě nebo informace o spínání nízkého a vysokého tarifu.
Distributora si člověk nevybírá. Působnost v Česku mají distribuční společnosti danou a ceny za poskytované služby jim určuje stát. Distribuční území EG.D je to, které po mnoho let obsluhoval E.ON Distribuce. Elektřinu distribuuje v Jihočeském kraji, na Vysočině, v Jihomoravském kraji a v částech Zlínského a Olomouckého kraje a plyn v jižních Čechách a na Pelhřimovsku.
Dodavatele energií si zákazníci vybrat mohou. Je jím obchodní společnost, která dodává elektřinu a plyn koncovým zákazníkům, zjednodušeně řečeno je to firma, které platíte faktury za energie. V Česku existuje těchto společností více než 100 a v rámci skupiny E.ON je to E.ON Energie. „S dodavatelem energie řeší klienti záležitosti týkající se smluv za dodávku elektrické energie nebo plynu a také situace, kdy potřebují přepsat odběr na sebe nebo někoho jiného,“ vysvětluje Martina Slavíková.
Vedle smluv a všech závazků v platnosti i nadále zůstávají všechny kontakty, na které byli zákazníci E.ONu zvyklí. Dodavatelské záležitosti mohou lidé řešit na zákaznické lince 800 77 33 22, na portálu či v mobilní aplikaci Energie24. Technické požadavky pak vyřeší na lince Poruchové služby 800 22 55 77 pro elektřinu nebo na webu www.egd.cz. Pohotovostní linka pro problémy s plynem je 1239.
-PI-
Diskuse k článku