27. 6. 2020 9:23

Dostupné bydlení, živá kultura, dostatek práce, vybudování regionální značky… To chtějí lidé ve Vimperku

Dostupné bydlení, živá kultura, dostatek práce, vybudování regionální značky… To chtějí lidé ve Vimperku
Dostupné bydlení, živá kultura, dostatek práce, vybudování regionální značky… To chtějí lidé ve Vimperku
Dostupné bydlení, živá kultura, dostatek práce, vybudování regionální značky… To chtějí lidé ve Vimperku
Dostupné bydlení, živá kultura, dostatek práce, vybudování regionální značky… To chtějí lidé ve Vimperku
Dostupné bydlení, živá kultura, dostatek práce, vybudování regionální značky… To chtějí lidé ve Vimperku
Dostupné bydlení, živá kultura, dostatek práce, vybudování regionální značky… To chtějí lidé ve Vimperku
Dostupné bydlení, živá kultura, dostatek práce, vybudování regionální značky… To chtějí lidé ve Vimperku
Dostupné bydlení, živá kultura, dostatek práce, vybudování regionální značky… To chtějí lidé ve Vimperku
Dostupné bydlení, živá kultura, dostatek práce, vybudování regionální značky… To chtějí lidé ve Vimperku
Dostupné bydlení, živá kultura, dostatek práce, vybudování regionální značky… To chtějí lidé ve Vimperku
Dostupné bydlení, živá kultura, dostatek práce, vybudování regionální značky… To chtějí lidé ve Vimperku
Dostupné bydlení, živá kultura, dostatek práce, vybudování regionální značky… To chtějí lidé ve Vimperku
Dostupné bydlení, živá kultura, dostatek práce, vybudování regionální značky… To chtějí lidé ve Vimperku
Dostupné bydlení, živá kultura, dostatek práce, vybudování regionální značky… To chtějí lidé ve Vimperku
Zobrazit galerii (16)
Dostupné bydlení, živá kultura, dostatek práce, vybudování regionální značky… To chtějí lidé ve Vimperku
VIMPERK – Skupiny lidí zasedly v kulturním středisku ve Vimperku ve čtvrtek ke společným stolům, aby se podílely na dalším z podkladů pro strategický plán města. Ten vytyčuje směr, jakým by se měla ubírat výstavba, turismus, pracovní příležitosti, školství, kulturní a sportovní vyžití, zkrátka rozvoj města. Díky tvorbě strategického plánu, na které se může podílet každý obyvatel města i místních osad, dostává vedení zpětnou vazbu toho, co lidem chybí a jak by si představovali své město v budoucnu.

Ve čtvrtek 25. června proběhla již druhá schůzka s veřejností, jejímž cílem bylo formulovat vizi města. K tomu sloužil také podklad na každém ze čtyř velkých stolů s krátkým návodem, jak správně formulovat vizi.

Na stolech byly velké archy papíru, kam za každou ze čtyř vytvořených skupin byla popsána stručná formulace vize města. Každá skupina měla na vytvoření svého projektu přibližně půl hodiny. Následovala prezentace jednotlivých skupin, která se stane podkladem pro další stadium tvorby strategického plánu města.

Vzniklo tak dvanáct hlavních bodů, sestavených z jednotlivých podkladů. Tady jsou.
1. dostupné nájemní bydlení
2. živá kultura, přitahující turismus
3. Vimperk – silná regionální značka Šumava nebo Boubín
4. návrat mladých do Vimperku
5. struktura města pro 21. století
6. využití územních rezerv ve městě (vhodnost či nevhodnost tvorby satelitů)
7. udržení a rozvinutí pracovních příležitostí
8. přívětivý veřejný prostor
9. město sportu
10. řemesla
11. atraktivita pro turisty i místní lidi
12. iniciace a koordinace vedení města z hlediska výstavby

Vyřčeno bylo daleko více námětů jako například energetická soběstačnost města, využití nových technologií a další zajímavé náměty. Nyní se bude strategický plán města vyvíjet. Po jeho dokončení a představení veřejnosti budeme informovat o tom, co je v jaké době z nového plánu prioritní a v jakém časovém horizontu by se měl postupně tento plán naplňovat.

Diskuse k článku

Pro přidávání a zobrazení komentářů je nutné se přihlásit / registrovat.